آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 152
بازدید سال : 2724
بازدید کلی : 13346

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 13346
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1388
نظرات

 

رسیدگی به مطالبات جامعه پرستاری در کمیسیون اصل 90 مجلس

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8714/categoryId/1/language/fa-IR/----90-.aspx

تاريخ: 1393/09/19

   

ساعت خبر: 09:17 ق.ظ

 

 

 

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد

رسیدگی به مطالبات جامعه پرستاری در کمیسیون اصل 90 مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی شکایتی در خصوص عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در این کمیسیون خبر داد و گفت: وزارت بهداشت متعهد شد تا اوایل اسفند گزارشی مبنی بر روند اجرایی شدن این قانون به کمیسیون ارائه دهد.

 

حسین آذین در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری، در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 مبنی بر بررسی شکایتی در خصوص برخی مطالبات جامعه پرستاری از جمله عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: در این راستا جلسه ای در کمیسیون اصل 90 با حضور محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری و معاون پرستاری وزارت بهداشت،سیدیعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری،  یعقوب قدسیان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران و دکتر حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت و برخی از اعضای کمیسیون اصل 90 برگزار شد.

وی افزود: در شکایت واصله از سوی سازمان نظام پرستاری و هیئت مدیره نظام پرستاری استان تهران به کمیسیون اصل 90 آمده بود که چرا ماده واحده قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال 86 در مجلس تصویب شده است و در سال 92 نیز بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت و تأیید شده شورای عالی بیمه سلامت باید تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی کادر پرستاری تعیین می شد، اجرایی نشده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، ادامه داد: پیرو این شکایت، روز گذشته جلسه ای در کمیسیون اصل 90 با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد و مسئولان سازمان نظام پرستاری درخواست خود را مطرح کرده و مسئولان وزارت بهداشت نیز توضیحات و اقدامات صورت گرفته در این زمینه را توضیح دادند.

وی افزود: مسئولان نظام پرستاری بر این باور بودند که تأخیر در اجرای این قانون موجب بی اعتمادی در بدنه پرستاری کشور می شود چرا که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، نشان دهنده پرداخت مبتنی بر عملکرد است و با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت انتظار می رود یک تعادل بخشی و منطق بین دریافتی های تیم سلامت اعم از پزشک و پرستار ایجاد شود.

آذین یادآور شد: با توجه به سختی شرایط کار پرستاران تمامی صحبت های صورت گرفته موید این نکته بود که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می بایست اجرایی شود.

وی افزود: دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت نیز در این جلسه ضمن بیان توضیحات در خصوص این مسئله، در نهایت قول دادند که از اول آبان ماه این قانون اجرایی می شود، به این معنا که از این تاریخ تا زمان اجرای کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، علی الحسابی به پرستاران پرداخت شود و سپس براساس محاسبات صورت گرفته از اول آبان، معوقات به آنها پرداخت شود.

وی ادامه داد: همچنین براساس گفته های دکتر حریرچی، بالغ بر253 خدمت پرستاری وارد کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات شده است که اجرای آن  در طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد نیازمند 2 تا 3 ماه زمان است و هم اکنون کار در دست اجرا است اما از آن جا که مقرر بود این کار از اول آبان ماه صورت پذیرد باید معوقات پرستاران از ابتدای آبان ماه محاسبه شود.

وی اظهار داشت: لذا مقرر شد فرصتی به وزارت بهداشت داده شود و اواخر بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه، کمیسیون اصل 90 جلسه ای دیگری داشته باشد تا گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت در این باره ارائه شود تا مشخص شود که اجرای این قانون تا چه حد پیگیری و عملیاتی شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: به نظر می رسد، اعتقاد و اراده بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم اکنون در وزارت بهداشت وجود دارد و بر اجرای این قانون متعهد است ولی باید پذیرفت که به هر حال اجرای هر کاری به مقداری زمان نیاز دارد و بحث مسئولان  وزارت بهداشت نیز تنها بحث زمان است و هیچ مخالفت دیگری مطرح نیست.

وی افزود: به هر حال مجلس قانونی را تصویب کرده است و وقتی قانونی در مجلس مصوب می شود، اجرای آن از دست مجلس خارج است و دولت باید پس از تدوین و تهیه آیین نامه اجرایی آن متعهد به اجرای آن باشد، اما متأسفانه در مورد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری این اتفاق در دولت گذشته نیافتاد و تأخیر پیش آمده دراجرای این قانون نیز از همین نکته نشأت می گیرد.

آذین ادامه داد: اما به نظر می رسد هم اکنون این  اراده در وزارت بهداشت شکل گرفته که این قانون اجرا شود و برای مجلس نیز جای خوشحالی است که این  قانون در مسیر اجرا قرار گرفته است لذا خواهشی که ما از جامعه پرستاری داریم این است که کار خود را با آرامش روحی و روانی ادامه دهند و مطالبات خود را از مجاری قانونی دنبال کنند.

وی افزود: متأسفانه در این جریانات اجتماعی، برخی دنبال بحران سازی و سوء استفاده های دیگری هستند که نباید خدای ناکرده در دامن این دام ها افتاد و باید سعی شود مباحث و مطالبات جامعه پرستاری نیز از طریق تعاملی و قانونی و از طریق تشکل های صنفی و مسئولان نظام پرستاری پیگیری شود زیرا تجمعات بیشتر آرامش روحی و روانی جامعه پرستاری را بر هم می زند. 

این نماینده مجلس گفت: پیگیری مطالبات و خواسته های پرستاری از جمله اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مسیر اجرا است و ان شاء الله نتیجه جلسه ای که قرار است اواخر بهمن یا اوایل اسفند با مسئولان وزارت بهداشت در خصوص اقدامات صورت گرفته درباره مسائل پرستاری صورت گیرد نیز قطعاً به اطلاع عزیزان جامعه پرستاری نیز خواهیم رساند.

وی افزود: به هر حال نباید در دام برخی اطلاعات غیر موثق نظیر اختلاف درآمدی 200 برابری بین پرستار و پزشک افتاد زیرا واقعآً این اطلاعات منبع موثقی ندارند و بنا بر اطلاعاتی که ما از مدتها پیش جمع آوری کرده ایم، این موضوع صحت ندارد.

آذین یادآور شد: اینکه پرستاران بیشترین سهم را بر بالین مریض دارند، سختی کار دارند و یکی از حلقه های اصلی زنجیره درمان هستند، بر کسی پوشیده نیست و مسائل و مشکلات آنها نیز در حال پیگیری است و ان شاء الله ظرف دو ماه آینده اخبار خوشی برای جامعه پرستاری خواهیم داشت.

پایان خبر 

   

کد: 8714

 

پرستاران از پرداخت هزینه‌های درمانی معاف شوند

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8768/categoryId/1/language/fa-IR/---.aspx

 

تاريخ: 1393/09/27

   

ساعت خبر: 08:45 ق.ظ

 

 

 

عضو فراکسیون پرستاری مجلس:

پرستاران از پرداخت هزینه‌های درمانی معاف شوند

عضو فراکسیون پرستاری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرستاران باید از پرداخت هزینه‌های درمانی و معالجه و هزینه‌های سنگنین عمل‌های جراحی معاف شوند، گفت: مجلس از هر طرحی که به نفع پرستاران باشد حمایت می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از ایسنا، محمد رزم در نشستی که با حضور معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از پرستاران کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم تآمین معیشت و حداقل‌های زندگی پرستاران خصوصاً پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت تأکید کرد.

وی با بیان اینکه پرستاران نباید دغدغه تأمین معیشت داشته باشند، افزود: باید مصوبه‌ای در مجلس آورده شود که به موجب آن پرستاران از پرداخت هزینه‌های درمانی خصوصاً هزینه‌های سنگین اعمال جراحی معاف شوند.

نماینده مردم کرمانشاه همچنین خواستار تأمین امنیت شغلی پرستاران شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پرستاری باید به عنوان یک شغل سخت و زیان‌آور محسوب شود، خاطرنشان کرد: این طرح باید در خصوص پرستاران سراسر کشور اجرا شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: در کشور با کمبود شدید نیروی پرستار مواجه هستیم که لازم است اخذ مجوز استخدام پرستاران جدید در کشور پیگیری شود. این در حالی است که در بسیاری از رشته‌های پیراپزشکی دیگر در کشور مازاد نیرو داریم.

وی معتقد است: رفع کمبود پرستار در کشور می‌تواند به افزایش کیفیت ارائه خدمات توسط پرستاران نیز کمک کند.

عضو فراکسیون پرستاری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مجلس از هر طرحی که به نفع پرستاران باشد حمایت می‌کنیم و چنین طرح‌هایی با رای بالا تصویب می‌شود.

رزم خاطرنشان کرد: پرستاران جایگاه ویژه‌ای هم در نظام و هم در روایات ما دارند و شغل آنها ترکیبی از رحمت، عطوفت، مهربانی، مراقبت، تجربه، مهارت و دانش است.

وی در ادامه سخنان خود از کمبود هزار نفری پرستار در کرمانشاه خبر داد و خواستار حل این مشکل و دریافت مجوزهای لازم برای استخدام پرستاران شد.

انتهای پیام

کد: 8768

 

پیگیر استخدام پرستاران هستیم

 

تاريخ: 1393/09/27

   

ساعت خبر: 09:16 ق.ظ

 

 

 

وزیر بهداشت:

پیگیر استخدام پرستاران هستیم

وزیر بهداشت گفت: مجوز استخدام پرستار در اختیار دولت است. طی یك سال و نیم گذشته این موضوع را از مجلس و دولت پیگیری کرده ایم و به محض اینكه مجوز صادر شود، پرستاران جدید استخدام خواهیم كرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از مهر، سید حسن هاشمی با بیان این كه در حال حاضر كمبود زیادی در زمینه نیروی پرستاری داریم، گفت: در حال حاضر تا صدور مجوز استخدام برای جذب پرستار، در قالب برنامه تحول نظام سلامت 16 هزار پرستار به صورت خرید خدمت و در قالب شركتی به کار گرفته می شوند تا مشكلات فوری این حوزه برطرف شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به نقش خیرین در ارتقای شاخص‌های سلامت، گفت: از خدمات و اقداماتی كه خیرین در حوزه سلامت داشته‌اند، بسیار ممنون و سپاسگزار هستیم. كاری كه آنان در این حوزه انجام داده‌اند بهترین ذخیره زندگیشان است.

وی ابراز امیدواری كرد كه با همکاری و تعامل بیشتر خیرین با حوزه خیرین و مشاركت‌های مردم نهاد در وزارتخانه، شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین حوزه سلامت كشور باشیم.

پایان خبر

کد: 8769

 

کارانه پزشکان و غیر پزشکان تا پایان دی پرداخت می شود

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8863/categoryId/1/language/fa-IR/-----.aspx

تاريخ: 1393/10/17

   

ساعت خبر: 11:56 ق.ظ

 

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خبر داد

کارانه پزشکان و غیر پزشکان تا پایان دی پرداخت می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اعلام خبر ابلاغ دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملكرد پزشكان و كاركنان غیر پزشك بیمارستان‌ها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: بر این اساس كارانه پزشكان و كاركنان غیرپزشك شاغل در بیمارستان‌ها، مربوط به 6 ماهه اول امسال حداكثر تا 30 دی براساس دستورالعمل نظام نوین اداره بیمارستان‌ها تسویه حساب می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از وبدا، دکتر علی صدرالسادات گفت: با توجه به ابلاغ كتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامتی سال 93، استقرار كامل دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملكرد پزشكان و كاركنان غیرپزشك بیمارستان‌ها ضروری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: با توجه به موضوع تصویب‌نامه شماره 74450/ت 50982 ه‍ اول مهرماه سال جاری هیأت محترم وزیران و همچنین با توجه به نامه مشترك معاونان درمان و توسعه مدیریت و منابع به شماره 17039/400 د اول آذرماه سال جاری، استقرار كامل دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملكرد پزشكان و كاركنان غیرپزشك بیمارستان‌ها، ضروری و لازم الاجراست.

وی در ادامه افزود: براساس این ابلاغ دانشگاه‌ها و دانشكده‌های علوم پزشكی مكلفند نسبت به تسویه حساب كارانه پزشكان و كاركنان غیرپزشك شاغل در بیمارستان‌ها، مربوط به 6 ماهه اول سال 1393 حداكثر تا تاریخ 30 دی ماه سال جاری براساس دستورالعمل نظام نوین اداره بیمارستان‌ها اقدام نمایند.

دکتر صدرالسادات گفت: بر اساس این دستورالعمل، میزان كارانه علی‌الحساب كاركنان غیرپزشك از تاریخ اول مهرماه 93 با اعمال ضریب 1.7 در متوسط كارانه پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور 1393 هریك از آنان محاسبه و پرداخت می شود و در صورتی كه متوسط پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور 1393 در دسترس نباشد، متوسط ماه‌های در دسترس سال جاری، ملاك محاسبه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: میزان كارانه علی‌الحساب پزشكان از تاریخ اول مهرماه سال جاری با اعمال ضریب 1.4 در متوسط كارانه پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور 1393 هریك از آنان محاسبه و پرداخت می شود و در صورتی كه متوسط پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور 1393 در دسترس نباشد، متوسط ماه‌های در دسترس سال جاری ملاك محاسبه خواهد بود.

وی افزود: همچنین دانشگاه و دانشكده‌های علوم پزشكی مكلفند علی‌الحساب كارانه مهر، آبان و آذرماه سال جاری پزشكان و كاركنان غیرپزشك را حداكثر تا تاریخ 30 دی ماه سال جاری محاسبه و پرداخت نمایند و اضافه كار كاركنان تا زمان استقرار دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملكرد، كمافی‌السابق قابل پرداخت می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع در پایان افزود: كلیه دانشگاه و دانشكده‌های علوم پزشكی مكلفند تا پایان سال جاری پرداخت علی‌الحساب موضوع بند 2 و 3 را براساس دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملكرد پزشكان و كاركنان غیرپزشك، تسویه نمایند.

پایان خبر 

کد: 8863

 

 

همه بدهی وزارت بهداشت به پزشکان و پرستاران باید تا آخر بهمن تسویه شود

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8923/categoryId/1/language/fa-IR/-------.aspx

تاريخ: 1393/10/28

   

ساعت خبر: 08:20 ق.ظ

 

 

 

وزیر بهداشت:

همه بدهی وزارت بهداشت به پزشکان و پرستاران باید تا آخر بهمن تسویه شود

وزیر بهداشت گفت: همه بدهی وزارت بهداشت به پزشکان و پرستاران تا پایان بهمن باید تسویه شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از وزارت بهداشت، حسن هاشمی در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با بیان این مطلب گفت: حوزه توسعه مدیریت و منابع هر دستگاه یکی از مهمترین بخشهایی است که به همه امور انضباط و اقتدار می بخشد و از هر نوع کج روی پیشگیری می کند و البته شرط آن این است که مسئولین این حوزه در عین عالم و صاحب تجربه بودن، ضمن سختگیری، اجازه رشد و توسعه را هم بدهند.

وزیر بهداشت خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع گفت: گاهی مراقبت از آسیب به مدیر، به نوعی مراقبت از خود دستگاه و مراقبت از سلامت مردم است.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه قانون باید رعایت شود، افزود: البته مفسر قانون مهم است و شما مدیران توسعه مدیریت می توانید با مدیریت خود روند اجرای امور را متوقف کنید و یا می توانید با سرعت مناسبی امور را به پیش ببرید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مسئولان مجموعه وزارت بهداشت و به ویژه روسای دانشگاههای علوم پزشکی با کار جهادی و عاشقانه در جهت عزت و آبروی نظام و دولت حرکت می کنند، گفت: بسیاری از روسای دانشگاهها خارج از شرح وظایف اداری و با اخلاص و ایمان مشغول ارائه خدمت به هموطنان هستند و قطعاً تلاش این عزیزان در پیشبرد امور حوزه سلامت اثرگذار است و به مجموعه ما خیر و برکت می بخشد و شاهد هستیم که امروز، مردم ما قدرشناس اجرای طرح تحول سلامت در نقاط مختلف کشور هستند.

وی با تاکید بر وجود وحدت رویه در حوزه مدیریت و منابع مجموعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به عنوان اولین دستگاه دولتی با اجرای حسابداری تعهدی می تواند انضباط مالی را در حوزه تحت مدیریت خود ایجاد نماید.

هاشمی گفت: باید بتوانیم در این حوزه یک وحدت رویه در کل کشور ایجاد کنیم و چارچوب های عملیاتی مان چارچوب های تعریف شده و علمی باشد و در عین حال با نظارت پذیری به طور هماهنگ در سراسر کشور عمل نماییم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول سلامت بیشترین نگرانی من از حوزه توسعه مدیریت و منابع است، گفت: بخشی از مسائل این حوزه مربوط به تامین منابع است و بخش دیگر حاشیه سازی هایی است که توسط عده قلیلی تنگ نظر و بیمار که از خوشحالی مردم ناراحتند، صورت می گیرد.

وی گفت: این افراد به دلیل تنگ نظری نمی توانند موفقیت بخشی یا تمام دولت را ببینند.

وزیر بهداشت گفت: نگران هستم که شهد و شیرینی اجرای طرح تحول سلامت که بعد از 1.5 سال تلاش مجموعه وزارت بهداشت و حمایت مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و همه دستگاهها و تلاش عزیزان گمنامی که در سراسر کشور لباس خدمت پوشیده اند، با بزرگنمایی بعضی از ایرادات کوچک به کام مردم تلخ کنند.

وزیر بهداشت خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع گفت: شما مسئول سلامت مردم هستید و بخش دولتی یا غیر دولتی آن فرقی نمی کند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در مورد اعتبارات ما اغراق شده است و خواسته اند توقع مردم را افزایش دهند، گفت: البته برخی از مسئولان از حسن نیت و در تریبون های عمومی از اعتبارات 100 هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی برای حوزه سلامت کشور سخن گفتند و نیز رشد بودجه و اعتبارات حوزه سلامت را 70 درصد اعلام کرده اند که هیچ کدام از این ارقام عملی نشده و واقعی نیست.

بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان داده‌اند

هاشمی با بیان اینکه امسال بودجه وزارت بهداشت و درمان را متورم نشان داده‌اند، گفت: ما از بودجه عمومی رتبه چهارم را در میان وزارتخانه ها داریم در کشور و در عین حال رشد ما هم در اعتبارات کمتر از 5 درصد است و از 29 هزار میلیارد، 9 هزار آن مربوط به بودجه عمومی است و 20 هزار میلیارد آن را باید خودمان کار کنیم و درآمد ایجاد کنیم تا بتوانیم دستگاهمان را اداره کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در آن بخشی که ما خودمان بایستی خلق ثروت کنیم، 120 درصد رشد عنوان شده است در حالی که ما خریدار اصلی مان بیمه ها می باشند و اعتبارات بیمه ها هم 13 تا 15 درصد رشد داشته است در حالی که درآمد اختصاصی ما 120 درصد رشد داشته است و اینها با هم متناسب نیست و به نوعی بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان می دهد و توقع عمومی را افزایش می دهد در حالی که رشد واقعی نیست و در عین حال متأسفانه حاشیه سازی هم می شود.

هاشمی افزود: اعتبارات ما امسال حداکثر بین 3 تا 5 درصد و آن هم در صورتی که تخصیص ها به موقع باشد، رشد دارد و در عین حال هم مجلس باید تایید کند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز اعتبارات ما کاملاً مشخص بوده است و اعتباراتی که در سال گذشته از خزانه دریافت کردیم و اعتباراتی که هزینه کرده ایم کاملاً مشخص است، تصریح کرد: انضباط مالی هیچ دستگاهی به اندازه وزارت بهداشت شفاف و درست نیست.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به قضاوت های غیر منصفانه در مورد افزایش حقوق پزشکان و پرستاران خطاب به معانین توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی گفت: همه شما مسلط به قوانین و امور اداری هستید و خوب می دانید که نه من و نه هیچ وزیر دیگری نمی تواند حقوق کارکنان یا بازنشستگان را افزایش دهد و چنین تصمیمی را فقط دولت می تواند اخذ کند.

هاشمی افزود: ما تنها از سهمی که بیمارستانها پرداخت می کنند و سهمی که پزشکان و پرستاران دارند، به دلیل این که درآمدزایی کرده اند و به دلیل افزایش کار همکاران، کارانه بیشتری در اختیارشان قرار داده ایم.

هاشمی تاکید کرد: این قضاوت ها و اظهار نظرها همه حاشیه پردازی است و باید از این حاشیه سازی ها به دور باشیم.

وزارت بهداشت وارد عرصه های سیاسی نخواهد شد

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و احتمال ایجاد حاشیه های بیشتر برای حوزه سلامت کشور گفت: از همین الان اعلام می کنیم که وزارت بهداشت یک دستگاه کاملاً تخصصی و فوق تخصصی است و ما وارد عرصه های سیاسی نخواهیم شد.

وی به کاهش تصدی گری ها تاکید کرد و گفت: طی 8 ماه آینده 97 بیمارستان در کشور به بهره برداری خواهد رسید و ما برای شروع فعالیت این مراکز و بیمارستانها نیاز به 15 هزار نیرو داریم که تاکنون حتی مجوز یک نفر جذب نیرو به ما داده نشده است بنابراین ما از ظرفیت بخش خصوصی و خرید خدمت از این بخش برای راه اندازی بیمارستانها استقبال می کنیم.

ضرورت پرداخت هرچه سریعتر حقوق کارکنان غیرپزشک

وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر بخشنامه پرداخت کارکنان غیرپزشک از سوی دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: همه پرداخت های پرستاران و پزشکان باید تا پایان بهمن واریز شود و دانشگاهها بدهی از این بابت نداشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید پرداخت هایمان به ویژه در استانهای مرزی و محروم به روز باشد، گفت: همکاران باید باور کنند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت دارای برکات ارزشمندی است و برخلاف تصورات عده ای زیاده خواه که مایه آبروریزی نظام پزشکی هستند و صدایشان نیز همواره بلند است، بدانند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت در جهت صیانت از حرفه و جامعه پزشکی و حمایت از مردم در کاهش هزینه های درمانی است.

پایان خبر 

کد: 8923

 

دستورالعمل جدید پرداخت کارانه پرسنل بیمارستانی بهمن ابلاغ می‌شود

 

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8962/categoryId/1/language/fa-IR/----.aspx

 

تاريخ: 1393/11/06

   

ساعت خبر: 08:38 ق.ظ

 

 

 

رئیس اداره تعرفه گذاری و استاندارد درمان وزارت بهداشت:

دستورالعمل جدید پرداخت کارانه پرسنل بیمارستانی بهمن ابلاغ می‌شود

رئیس اداره تعرفه‌گذاری و استاندارد درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به کتاب جدید تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی، درآمد بیمارستانها حدود ۱۰۰ درصد بیشتر شده و با توجه به این درآمد، دستورالعمل جدید بازتوزیع منابع درآمدی بیمارستانها یا همان نظام جدید پرداخت کارانه تا آخر بهمن ابلاغ می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از فارس، علیرضا اولیایی منش ‌افزود:‌ اقدامات وزارت بهداشت برای تحول نظام سلامت بسیار موثر بوده و موجب افزایش رضایتمندی مردم از خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی شده است.

وی گفت: یکی از این اقدامات افزایش درآمدهای اختصاصی بیمارستانهای دولتی بوده است که با توجه به کتاب جدید ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت به طول متوسط این تعرفه ها 2 برابر شد و به همین نسبت درآمد بیمارستانها از ارائه خدمات بین 90 تا 100 درصد بیشتر شده است.

رئیس اداره تعرفه گذاری و استاندارد درمان وزارت بهداشت ادامه داد: نمی شود،‌نظام درآمدی وزارت بهداشت اصلاح و متحول شود اما نظام بازتوزیع منابع اصلاح نشود به خصوص اینکه نظام پرداختی بیمارستانها در گذشته نامتعادل و بر مبنای کمیت ارائه خدمات بود.

وی افزود: به همین علت نظام بازتوزیع منابع درآمدی بیمارستانهای دولتی به صورت نظام مبتنی بر عملکرد و با توجه به کیفیت خدمات اصلاح می شود و به این تریبت هم دریافتی پرسنل پزشک، پرستار و سایر کارکنان بالینی و غیر بالینی بیمارستانها افزایش نسبی پیدا می کند و هم نحوه محاسبه و پرداختهای کارانه ها اصلاح می شود.

اولیایی منش گفت: کارانه پزشکان و غیر پزشکان در بیمارستانها مبلغی است که علاوه بر حقوق آنها با توجه به میزان درآمد بیمارستان بین کارکنان توزیع می شود و باعث می‌شود انگیزه پرسنل برای ارائه خدمات با کیفیت به بیماران و مراجعان بالا برود.

وی ادامه داد:‌ با ابلاغ دستورالعمل جدید بازتوزیع منابع درآمدی بیمارستانهای دولتی قدم بسیار بزرگی در روند طرح تحول سلامت رخ می دهد و در واقع اصلاح منابع درآمدی با حمایت دولت و اصلاح نظام باتوزیع منابع دو بخش مکمل هم هستند که به صورت پیوسته و در کنار هم نظام خدمات بیمارستانی کشور در بخش دولتی را که بیش از 75 درصد خدمات بستری را به مردم ارائه می‌کنند، متحول و ساماندهی می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کارانه پزشکان و برسنل بیمارستانی کف و سقف دارد و فاصله حداقل و حداکثر کارانه ها چقدر است،‌توضیح داد: تا زمانی که این دستورالعمل اجرا شود، نمی‌توانیم چنین ارقامی را اعلام کنیم چون میزان کارانه‌ها بستگی زیادی به عملکرد پرسنل بیمارستانی دارد اما قطعاً فاصله کمترین و بیشترین میزان کارانه‌ها نسبت به گذشته کمتر می‌شود و به خصوص آنهایی که میزان کارانه‌شان خیلی کم بوده، افزایش محسوس‌تری را در میزان کارانه خواهند داشت.

پایان خبر 

کد: 8962

تعداد بازدید از این مطلب: 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود